dimarts, 31 de gener del 2017

Guiatge a peu B: Portbou a Vilamaniscle

El dimarts 31 de Gener vam anar a fer una ruta a peu guiada per els meus companys en Martí, en Sergi, en Biel i l'Alex. Tot just va sonar el timbre a les 8:00 AM varem pujar al bus que ens esperava per portar-nos cap Portbou. Al arribar allà en Biel i l'Alex van començar a guiar, primer de tot ens van explicar informació sobre Portbou. Vam començar a pujar una pujada una miqueta forta, llavors els guies es van anar tornant amb en Martí i en Sergi mentrés fèiem el camí.
Quan paravem en punts claus de la ruta els quatre guies ens feien explicació sobre flora i fauna de la zona. Van fer molt bones explicacions! Ens van explicar coses sobre la guerra civil i el pas de frontera. Una mica més amunt em va sorprendre la vegetació de la zona de les Alberes ja que es molt diferent a la que normalment veiem. Varem seguir pujant fins arribar al cim de Querroig. Al arribar a dalt gairabé ningú tenia aigua i els companys tenien set. Els guies ens van dir que ja no quedava gairé, que tot seria baixada i alguna que altre pujada petita. Al arribar a Vilamaniscle hi havia una font on tothom va emplenar la ampolla o el camel bac per poder veure aigua. El bus ens va venir a buscar a les 16:00 PM a Vilamaniscle i vam anar cap a Roses.
A mi aquesta ruta em va agradar vastant ja que hi havien molt bones vistes i vaig poder apendre més sobre aquella zona.