dijous, 10 de novembre del 2016

Puigsacalm

El dia 10 de Novembre teniem planificat anar a assolir el Puig Sacalm, esta situat a la Garrotxa, eren les 10:30 mes o menys quan vam arribar i per aquella zona l’ambient era fred i segons quins trams de la ruta humits. Eren d’aquells dies que no feia falta anar amb 50 capes a sobre pero tampoc anar de “machote” amb un sol jersei tècnic. Alguns despistats durant el matí les varen passar canutes... Teniem dos opcions per pujar al puig, un tram el qual era mes directe pero era dur i tenia una zona d’escalada un pel dificl, l’altre tram era mes suau pero mes llarg i la zona d’escalada no era tan dificl, era assecible. Jo vaig decidir anar per el tram suau, mentres pujavem anavem fent parades, en aquella estona podies anar menjant o beguent mentre et situaves en el mapa amb la ajuda dels professors si anaves bastant perdut. Vam arribar en un coll, des d’allá es podia veure el mur de pedra que tindriem que vorejar per un costat i els de l’altre grup per l’altre costat.Ens aixecariem i començariem de nou, passavem literalment per el costat del mur, seguiem exactament una corba de nivell. Arribariem al punt on teniem que escalar, com he dit abans no tenia gaire complicació així que ho vam fer sense problemes. Varem seguir fins assolir el cim (unes vistes impressionants), ens vam reagrupar per dinar tots junts i en acabar varem baixar per un camp obert on hi pasturaven un ramat de vaques, varem tenir sort aquest any ja que no ens hi varem trobar boira, altres anys solia passar i tenien moltes dificultats de visió. Passat el camp obert seguiriem el camí marcat sense problemes fins arribar a l’autocar, deixariem el material (mapes, bruixola, etc) i embarcariem cap a Figueres i Roses.